Blog

A Mercedest meglepte a Ferrari remeklése

2013.08.26 11:29

Ide írhA Mercedes versenyzője, Nico Rosberg bevallotta, a vasárnapi Belga Nagydíjon alaposan meglepődtek azon, hogy a ferraris Fernando Alonso meg tudta előzni őket.

A német versenyző elmondta, számítottak arra, hogy a Red Bull Racing, illetve Sebastian Vettel tempóját nem tudják majd tartani, az azonban váratlanul érte a Mercedest, hogy a Ferrari ilyen remek versenytempóra volt képes.

Fernando Alonso a kilencedik helyről rajtolva ért be másodikként Spában.

„Számítottunk arra, hogy egy kicsit lassabbak leszünk a Red Bullnál, de azt nem vártuk, hogy a Ferrari is gyorsabb lesz nálunk” – mondta Rosberg, aki végül csapattársa, Lewis Hamilton mögött negyedikként ért célba. „Ez egy kicsit meglepett minket.”

„Viszont jó irányba haladunk. Tisztességes teljesítményt nyújtottunk, de nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk.”

A Mercedes versenyzője úgy véli, alapvetően elég gyors tudott volna lenni ahhoz, hogy megverje csapattársát, Lewis Hamiltont, ám állítása szerint a versenyét tulajdonképpen már az komolyan befolyásolta, hogy az időmérőn kikapott az angoltól.

„Nekem személy szerint megvolt a versenytempóm ahhoz, hogy egy kicsit előrébb végezzek a negyedik helynél. Egy kicsit lemaradtam tegnap az időmérőn, illetve ma a stratégiával.”

„Mindig kicsit más a helyzet, ha az időmérő nem alakul jól – egy kicsit mindig hátrányban van az ember. Mindent beleadtam, de nem volt tökéletes a helyzet – ami engem illet, végezhettem volna harmadikként.”

„Összességében rendben volt a mai futam, hiszen sok pontot gyűjtöttünk a csapatnak, és még mindig adott a lehetőség arra, hogy elérjünk néhány remek eredményt.”

 

 

Ferrari: Még mindig szenvedünk a szélcsatornával

2013.08.11 03:31

A Ferrari 2013-as versenygépének vezető tervezője, Simone Resta az ESPN egyik riporterének elárulta, hogy csapatának továbbra sem sikerült megoldania a szélcsatornával kapcsolatos problémákat. Az olaszok továbbra is a Toyota egykori szélcsatornáját használják, mégpedig a németországi Kölnben, az ott kapott eredmények azonban továbbra sem passzolnak a versenypályán nyert adatokkal, így az újítások, amelyeket az előző megmérettetéseken pályára vittek egyszerűen nem tudták beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. Éppen ezért a vörösök több alkalommal is arra kényszerültek, hogy visszaszereljék autójukra a korábban használt alkatrészeket.

„Tavaly is szenvedtünk ezzel, és sajnos az idei évben is szenvedünk a szélcsatornában kapott adatokkal. Még mindig egy külső szélcsatornában dolgozunk, a sajátunkat ugyanis folyamatosan fejlesztjük, ezek a munkálatok pedig az egész nyarat fel fogják emészteni. Szóval, ez a probléma sajnos még most is fenn áll, de nagyon keményen dolgozunk azon, hogy megoldjuk, és a lehető leggyorsabban visszatérjünk az élre” - kezdte Resta, aki a problémák ellenére is bizakodóan tekint a jövőbe.

A Ferrari egyébként meglehetősen erősen kezdte a 2013-as versenyévadot, Fernando Alonso ugyanis az első öt versenyből kettőt megnyert, a szezonnyitón pedig másodikként haladt át a célvonalon. Később az istálló teljesítménye visszaesett a riválisokéhoz képest, a Brit Nagydíj óta ugyanis sem a spanyol, sem pedig a csapattárs, Felipe Massa nem tudott a legjobb három között végezni, a jövőben azonban minden adott lesz ahhoz, hogy visszatérjenek oda, véli a tervezőmérnök. Elmondása szerint ugyanis a nyári szünet után következő megmérettetések mindegyikén bevetnek majd egy-egy újítást, és, bár ezek közül egyik sem tekinthető „speciálisnak” mégis előrelépést vár tőlünk, miközben embereivel a már említett problémák megoldásán is keményen dolgozik.

„Úgy gondolom, hogy azért voltunk gyengébben az előző versenyeken, mert az új alkatrészek nem változzák be a hozzájuk fűzött reményeket. Bármivel is próbálkoztunk, egyszerűen nem tudtunk javítani a korábbi eredményeinken. Jelenleg egyetlen egy különleges újításunk sincs, de több apróbb fejlesztést is be fogunk vetni a következő versenyeken, azaz Belgiumban, Olaszországban, és Szingapúrban. A munka tehát továbbra is futamról futamra folyik” - zárta gondolatait a szakember.

forrás: motorsportal.hu

Jenson Button: Nem lesz gond az abroncsokkal Spában

2013.08.09 07:51

A Brit Nagydíjon történt defektek miatt a Pirelli a 2013-as abroncsain jelentős változtatásokat hajtott végre, visszatértek az acélszerkezetről a tavaly használt kevlárra, amire az idei keverékeiket vitték fel. A Pirelli új abroncsai jól vizsgáztak a Magyar Nagydíjon az igazi próbatétel számukra azonban a gyors spái pálya lesz.

„Az abroncsok mindig viták tárgyát képezik az idei szezonban” – nyilatkozta Button. „A Pirelli nehéz időszakon ment keresztül Silverstone után a hibák miatt. Ez nyilvánvalóan aggasztó volt a pilóták, a pályabírók és a rajongók számára is. De úgy gondolom, hogy a Pirelli jó munkát végzett és megoldotta a helyzetet. Négy nappal később a Német Nagydíjra új abroncsokat hozni nagyszerű teljesítmény volt.”


Az új abroncsok számára az igazi próbatétel azonban Spa lesz. „Spa az első gyors pálya Silverstone után” – vélekedik Button. „De én nem aggódom az abroncsok miatt. Ezek az abroncsok most olyanok, mint amiket 2012-ben használtunk, a szerkezetük a 2012-es és tudjuk, hogy működni fognak. Nem aggódunk miattuk.”

Button szerint a Belga Nagydíj jó futam lehet a McLaren számára. „Spa egy olyan pálya, amit mindig is imádtam. Nyilvánvaló, hogy tavaly nyertem ott és úgy gondolom, hogy most is lehetséges lesz jó eredményt elérnünk. Alacsony leszorítóerőt igényel a pálya, ami szerintem jobban fog illeni hozzánk. De majd meglátjuk.”

Kisfia született Romain Grosjeannak

2013.08.09 01:50

lighanem mozgalmasan telik a nyár a Lotus versenyzője, Romain Grosjean számára, párja, Marion ugyanis július végén egészséges fiúgyermeknek adott életet.

A francia pilóta a minap az egyik népszerű közösségi oldalon osztotta meg rajongóival az örömhírt.

„Kisfiúnk, Sacha július 29-én megszületett. Az egész család remekül van!” – írta Grosjean, aki tavaly júniusban kötött házasságot Marion Jollés televíziós riporterrel.

A Lotus versenyzője egyébként vegyes érzésekkel távozott Budapestről, hiszen – bár jó teljesítményt nyújtott – nem tudott olyan eredményt elérni a futamon, mint szeretett volna: csak hatodik lett, ráadásul a versenyen meg is büntették élete előzése miatt.

„Nos, Felipe Massa budapesti megelőzését emelném ki, ami véleményem szerint pályafutásom eddigi legjobbja is volt – a büntetésről persze már más véleménnyel vagyok” – mondta Grosjean, amikor arról kérdezték, mi volt az idei év eddigi fénypontja.

„Az elmúlt versenyeken nyújtott teljesítményünk látták őszintén hiszem, hogy első Forma-1-es győzelmem már itt van a kanyarban.”

 

Ilyen lesz az új magyar F1-es pálya

2013.08.08 03:26

Elkészült a Miskolc mellett hatmilliárd forintos beruházásból épülő versenypálya végleges nyomvonala, amely az FIA és az FIM szabályainak is megfelel majd, így MotoGP, WTCC és akár Forma–1-es futamokat is lehet rajta rendezni. Ha átadják.

Maga a pálya 3570 méter hosszú lesz, 12-16 méter széles aszfaltcsíkkal. Az építkezés a tervek szerint 2013 őszén indul, és várhatóan 2014 nyarára fejeződik be, a kialakításnál ügyelnek majd arra, hogy Európa egyik legbiztonságosabb ringjét építsék, írja közleményében a beruházó Hell Energy.
 

Az építkezést irányító projektcég vezetője korábban elmondta, a tervezéskor jártak Európa összes jelentős pályáján, olyan legendásakon is, mint az imolai, a nürnburgringi, a hockenheimi, egyesült államokbeli pályák menedzsmentjével is a helyszínen tárgyaltak.

A versenykomplexumhoz gokartpálya, élménypark, hotel és vezetsétechnikai központ is épül, Kelet-Európa egyik turisztikai központjának szánják.
A másik magyar pálya, a Hungaroring üzemeltetői a hétvégén hosszabbították meg a szerződésüket a Forma–1-gyel, az új szerződésnek köszönhetően 2021-ig lesznek F1-es versenyek a Hungaroringen.

 

Bianchi: Talán jövőre már én vezetek Massa helyén a Ferrarinál

2013.08.08 02:07

Jules Bianchi továbbra sem mondott le arról, hogy a következő évtől a Ferrari versenyzője legyen Felipe Massa helyén.

A Scuderia Ferrari továbbra sem döntött a 2014-es párosáról. Massa szerződése az idény végén lejár és lehetséges, hogy a brazilnak most valóban el kell hagynia Maranellót.

A hírek szerint Nicolas Hülkenberg és Paul di Resta is komoly tárgyalásokat folytat a vezetőséggel az esetleges folytatásról, de vannak olyan pletykák, miszerint Kimi Räikkönen közel áll ahhoz, hogy visszatérjen Olaszországba, ahol 2007 és 2010 között dolgozott.

Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a Ferrarinak azon is dolgoznia kell, hogy megtartsa Fernando Alonsót, aki pedig a Red Bull felé kacsingat, noha a szerződése csak 2016-ban jár le az olaszokkal.

Bianchi, aki idén debütált a Marussia istállóval és jelenleg is tagja a Ferrari Versenyzői Akadémiának, szívesen beülne Massa helyére.

„Őszintén szólva még túl korai a jövő évről beszélnünk.” – mondta a 24 esztendős versenyző a Nice-Martin lapnak.

„A szezon után elemezni fogjuk a lehetőségeinket.” – folytatta a francia, akinek a menedzselését Massa menedzsere, Nicolas Todt kezeli.

„Nem szabad megfeledkeznünk arról a tényről, hogy a Marussia adta meg számomra a lehetőséget a bemutatkozásra. Nem lenni gond számomra, ha jövőre is velük maradnék.” – hangsúlyozta Bianchi.

„Elégedett vagyok a szezonom első felével, különösen az első néhány versenyemmel. A dolgok időközben bonyolultabbá váltak, de azt hiszem, az a legfontosabb, hogy tapasztalatokra tettem szert ezekben a hónapokban.”

 

 

Adrian Sutil: Nem pazarlom az időmet Hamiltonra..

2013.08.07 04:40

Adrian Sutil valószínűleg soha többé nem fog beszélni Lewis Hamiltonnal, akit korábban a barátjának tartott a Forma-1-ben.

A tapasztalt német versenyző és 2008 Forma-1 világbajnoka között a 2011-es Kínai Nagydíj után romlott meg a kapcsolat, amikor is Sutil egy éjszakai szórakozó helyen súlyosan bántalmazta a Lotus résztulajdonosát, Eric Lux-ot.

Az ügy a bíróság elé került, ahol a németet súlyos testi sértés miatt pénzbírságra és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték. A történtek miatt a Force India versenyzője 2012-ben sehol nem kapott helyet a kategóriában, miközben Hamilton is eltűnt az életéből és nem állt ki mellette.

A brit világbajnok rendre azt hangoztatja, hogy szívesen beszélne újra a némettel, aki azonban már hallani sem akar a McLaren ex-pilótájáról.

„Valamilyen oknál fogva soha nem sikerült kapcsolatba lépnie velem.” – mondta sértettel Sutil a GP Week kérdésére.

„Mindig is azt mondta, hogy a barátom, de az igazság az, hogy hirtelen eltűnt és megváltoztatta a telefonszámát. Nem igazán tudom tisztelni ezeket az embereket. Mint sportoló, tisztelem őt, de magánemberként már nem. Nem szabad ilyen emberekre pazarolni az időmet.” – folytatta a kemény szavakat Sutil.

„Örülök, hogy rájöttem, milyen ember is ő valójában.” – szúrt oda a Force India pilótája.

 

Felipe Massa tudja, idén is ferraris ülése a tét..

2013.08.07 01:29

A Scuderia Ferrari versenyzője, Felipe Massa pontosan tudja, a bajnokság második felében javítania kell teljesítményén ahhoz, hogy megtartsa ülését a patinás olasz istállónál.

„Az eredmények fogják majd eldönteni, hogy maradok-e itt, vagy csapatot váltok” – mondta a 32 esztendős brazil, aki utoljára 2008-ban, hazai versenyén tudott nyerni a Forma-1-ben.

„Adott a lehetőség arra, hogy maradjak, de az eredmények a legfontosabbak. Elégedett vagyok azzal, ahogy vezetek, már ami a tempót illeti az időmérőn és a versenyen. Egyszerűen csak be kell fejeznünk a futamokat és következetesnek kell lennünk. Ha ez sikerül, jönni fognak az eredmények.”

„Amíg az ember alá nem írja a szerződését, semmiben sem lehet biztos” – fogalmazott.

 

Adrian Sutil nem tudja, merre tovább jövőre

2013.08.06 02:21

A Force India versenyzője,  Adrian Sutil  elárulta, egyelőre még ő maga sem tudja, hol folytatja Forma-1-es pályafutását 2014-ben.
„Fél éve itt vagyok már, újra megszoktam a Forma-1-et, és most már minden tökéletes – majdhogynem 100 százalékos teljesítményre vagyok képes” – fogalmazott Sutil. „Meglátjuk, mit hoz a jövő, még nem tudom.”