Ferrari: Még mindig szenvedünk a szélcsatornával
2013.08.11 03:31A Ferrari 2013-as versenygépének vezető tervezője, Simone Resta az ESPN egyik riporterének elárulta, hogy csapatának továbbra sem sikerült megoldania a szélcsatornával kapcsolatos problémákat. Az olaszok továbbra is a Toyota egykori szélcsatornáját használják, mégpedig a németországi Kölnben, az ott kapott eredmények azonban továbbra sem passzolnak a versenypályán nyert adatokkal, így az újítások, amelyeket az előző megmérettetéseken pályára vittek egyszerűen nem tudták beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. Éppen ezért a vörösök több alkalommal is arra kényszerültek, hogy visszaszereljék autójukra a korábban használt alkatrészeket.
„Tavaly is szenvedtünk ezzel, és sajnos az idei évben is szenvedünk a szélcsatornában kapott adatokkal. Még mindig egy külső szélcsatornában dolgozunk, a sajátunkat ugyanis folyamatosan fejlesztjük, ezek a munkálatok pedig az egész nyarat fel fogják emészteni. Szóval, ez a probléma sajnos még most is fenn áll, de nagyon keményen dolgozunk azon, hogy megoldjuk, és a lehető leggyorsabban visszatérjünk az élre” - kezdte Resta, aki a problémák ellenére is bizakodóan tekint a jövőbe.
A Ferrari egyébként meglehetősen erősen kezdte a 2013-as versenyévadot, Fernando Alonso ugyanis az első öt versenyből kettőt megnyert, a szezonnyitón pedig másodikként haladt át a célvonalon. Később az istálló teljesítménye visszaesett a riválisokéhoz képest, a Brit Nagydíj óta ugyanis sem a spanyol, sem pedig a csapattárs, Felipe Massa nem tudott a legjobb három között végezni, a jövőben azonban minden adott lesz ahhoz, hogy visszatérjenek oda, véli a tervezőmérnök. Elmondása szerint ugyanis a nyári szünet után következő megmérettetések mindegyikén bevetnek majd egy-egy újítást, és, bár ezek közül egyik sem tekinthető „speciálisnak” mégis előrelépést vár tőlünk, miközben embereivel a már említett problémák megoldásán is keményen dolgozik.
„Úgy gondolom, hogy azért voltunk gyengébben az előző versenyeken, mert az új alkatrészek nem változzák be a hozzájuk fűzött reményeket. Bármivel is próbálkoztunk, egyszerűen nem tudtunk javítani a korábbi eredményeinken. Jelenleg egyetlen egy különleges újításunk sincs, de több apróbb fejlesztést is be fogunk vetni a következő versenyeken, azaz Belgiumban, Olaszországban, és Szingapúrban. A munka tehát továbbra is futamról futamra folyik” - zárta gondolatait a szakember.
forrás: motorsportal.hu